Woensdag 13 september

28 foto's

Zoals elk jaar worden meestal rond 17.30 uur de eerste wagens van de Cake Walk het terrein opgereden waarna er een half uurtje later kan worden getart met de bouw.

 

Een bouwploeg van gemiddeld zes personen werkt stevig door om dit bouwpaleis op donderdagmiddag gereed te hebben staan. Hier werd de eerste boog van de dakcontructie overeind gezet.

 

Slechts een half uur later waren alle bogen geplaatst.

 

Er wordt bij de bouw van het Luna Park geen gebruik gemaakt van een kraan. Alles wordt met de hand opgebouwd.

 

De wagens van Reemer welke allen in de opbouwcontructie zijn opgenomen.

 

De bruggenwagenis zojuist over de speciaal gefabriceerde oprijcontructie naar binnen gereden.

 

De andere aanhanger moest nog even wachten.

 

Een kijkje vanaf de voorzijde waar men de laatst hand legt aan de oprijcontructie voor het volgend transport.

 

En toen was het de beurt aan de tweede aanhanger met rolband en glijbaan welke door de truck naar binnen werd gereden.

 

De trekhaak doet dienst als stuur welke door meerdere personen werd "bestuurd".

 

Een precies werk om deze tweede aanhanger rakelings naast de eerste aanhanger naar binnen te laten rijden.

 

Deze stond ook op zijn plaats.

 

Als laatst gaat dan de truck met ton en rollenbaan zelf ook naar binnen.

 

Een kijke van de achterkant gezien van de opbouwwerkzaamheden tot zover.

 

En nog eens vanaf de voorzijde gezien.

 

Nu kon er worden begonnen aan het dakzeil, een zware klus.

 

Het eerste gedeelte van het dakzeil in combinatie met het achterzeil waarop de witte letters "Cake Walk" staan gedrukt.

 

De herkenbare rode en gele banen van het dakzeil van Reemers's Cake Walk.

 

De Snoepkraam stond gereed op te beginnen met het uitklappen van de wagen en het in richten van de vitrine.

 

Nadat de middenbouw van de Autoscooter op juiste hoogste stond gesteld werden de wielstellen er onder uit gereden.

 

De Turbo Autoscooter in opbouw op het Van Bergeplein.

 

Later was de contructie gezakt op juiste hoogte om vervolgende de volgende dag ee nstart te kunnen maken met de bouw.

 

Bij de Amazone Rupsbaan werd nog wel gewerkt.

 

Het zeil werd langs alle kanten opgerold.

 

Een kijkje in de aanhanger van de Rupsbaan.

 

Dakconstructie, rijbaan, front en kassa zitten allen in dit transport verwerkt behalve de gondels. Deze worden in de pakwagen vervoerd.

 

Men was hier bezig de middenbouw waterpas en op de juiste hoogte te stellen.